Provozovatelem dopravy je společnost Autobusy 21 s.r.o., sídlem Olomouc 779 00, Krapkova 1159/3.
Doprava osob je realizována tzv.
kyvadlovým způsobem, tzn., že cestující odjíždějí z uvedených nástupních
míst v ČR do Chorvatska každý pátek (od oznámeného data zahájení sezónního
provozu) v prezentovaných časech odjezdu, upřesňovaných formou elektronických
pokynů k odjezdu (e-mailová zpráva, popř. sms zpráva) ke každému konkrétnímu
odjezdovému termínu, a přijíždějí do Chorvatska v sobotu v průběhu rána a
dopoledne či přes den, kde vystupují na výstupních místech uvedených v
objednávce. Případná „jízdenka“ či časová informace v elektronickém
rezervačním systému má pouze informativní charakter (informuje o tom, že si cestující
objednal dopravu v daném termínu), a případné časy na ní uvedené jsou
pouze orientační a nezávazné. Výstupní místa v Chorvatských letoviscích
jsou stanovena dle požadavků objednatele a možností provozovatele dopravy s
přihlédnutím k technickým a časovým možnostem dopravy (dostupnost jednotlivých
výstupních míst v Chorvatských letoviscích pro zájezdový autokar, zohlednění
požadavků na plynulost a časové návaznosti dopravy). Výstupní místa v
Chorvatsku jsou zároveň nástupními místy pro cestu zpět.
Cesta zpět z
Chorvatska do ČR
je vždy realizována s odjezdem z Chorvatska následující sobotu
z jednotlivých nástupních míst s nástupy v časech, které jsou upřesňovány
vždy v průběhu odjezdového dne v závislosti na časech příjezdu
autobusů do Chorvatska a vykonání devítihodinové přestávky řidičů.
Upřesnění času odjezdu z Chorvatska proběhne formou sms zprávy
zaslané na mobilní telefony cestujících uvedených při rezervaci dopravy (v
průběhu soboty dopoledne, obvykle do 13.hod.). Případná „jízdenka“ či časová
informace v elektronickém rezervačním systému má pouze informativní
charakter (informuje o tom, že si cestující objednal dopravu v daném
termínu), a případné časy na ní uvedené jsou pouze orientační a nezávazné.
Příjezd do ČR je
každou neděli (do oznámeného data ukončení sezónního provozu) s výstupy na
uvedených výstupních místech v průběhu neděle rána, dopoledne či přes den.
Pokud má cestující
objednanou pouze jednosměrnou dopravu, je tato realizována pouze ve
směru z ČR do Chorvatska nebo z Chorvatska do ČR dle příslušné objednávky. Co
se týče všeobecných podmínek, nástupních a výstupních míst a upřesnění časů
odjezdů a příjezdů, platí pro jednosměrnou dopravu stejná pravidla a podmínky
jako pro dopravu obousměrnou při zohlednění charakteru jednosměrné dopravy.
Uvedené i upřesněné časy příjezdů do
Chorvatska a zpět do ČR se mohou lišit v závislosti na aktuální dopravní
situaci po trase či z jiných, např. technických důvodů a důvodů způsobených
vyšší mocí, provozovatel dopravy proto nemůže i přes maximální snahu tyto časy
garantovat a nenese proto odpovědnost za případná zdržení a ani za případné
ztráty a možné škody způsobené zdržením dopravy. Provozovatel dopravy z výše
uvedených důvodů nemůže být vůči cestujícím a objednatelům dopravy odpovědný za
případné následné komplikace, ztráty a možné škody, které by z důvodů zdržení v
průběhu dopravy cestujícím a objednatelům dopravy mohly vyvstat. V případě, že
z důvodu nenadálé dopravní situace či jiného důvodu dojde ke zdržení v časech
odjezdů, budou o této skutečnosti cestující provozovatelem dopravy dle možností
informováni.
Pro případ potřeby informovat cestující o
aktuální situaci předá objednatel dopravci aktuální a funkční kontakt na
cestující (mobilní telefonní číslo, na kterém je možno cestující zastihnout). Cestující jsou
povinni se dostavit na odjezdové místo uvedené v objednávce v čase 10 minut
před stanoveným odjezdem. Po příjezdu autobusu, popřípadě před nástupem do
autobusu cestující vyčkají na pokyny řidičů či zástupce dopravce, který
cestujícím upřesní nástup do konkrétního autokaru. Cestující dle pokynů řidičů,
případně dle zástupce dopravce neprodleně naloží svá zavazadla, nastoupí a
usednou dle prezentovaného zasedacího pořádku. Dopravce bude zohledňovat
požadavky cestujících na usazení v autobusu dle případných požadavků
cestujících (v přední, střední nebo zadní části autobusu), vyhrazuje si
však právo usadit cestující dle možností a aktuálních provozních potřeb. Při
příjezdu do výstupního místa cestující neprodleně vystoupí a převezme si svá
zavazadla. V průběhu dopravy cestující sedí na sedadle, pohyb po autokaru není
dovolen, v nutných případech (např. za účelem využití toalety) je pohyb
cestujícího po autobuse možný na jeho vlastní riziko. V průběhu dopravy a
přestávek cestující respektují pokyny řidičů a stanovené časy odjezdů
autobusů po provedených přestávkách. V průběhu dopravy jsou realizovány
zdravotní a občerstvovací přestávky (každé 3-4 hodiny, většinou na
odpočívadlech a čerpacích stanicích s možností použití toalet na odpočívadle).
V průběhu přestávek je možné u řidičů zakoupit občerstvení dle nabídky. Doprava
do zahraničí a zpět je realizována klimatizovanými zájezdovými autokary
zahraniční výroby v plné výbavě s možností občerstvení nápoji a vč.
toalety. Toaleta v autokaru je určena výhradně k použití jen v
nejnutnějším zdravotním případě a jen na „malou stranu“ – prosíme přizpůsobte
proto Váš pitný režim průběhu cesty a pravidelným přestávkám. Řidiči budou dle
svých možností vycházet cestujícím maximálně vstříc při realizaci přestávek.
Svozy a rozvozy z jiných míst k
nástupním místům hlavní trasy v ČR (Ostrava až Brno) a z výstupních míst hlavní
trasy v ČR (Brno až Ostrava) do jiných míst mimo hlavní trasu: Nástupy
v Praze při cestě tam a výstupy v Praze při cestě zpět: Jsou
realizovány za příplatek dle platného ceníku. V případě odjezdu z Prahy svozovým autobusem Vám
bude zaslána elektronická jízdenka e-mailem nebo v sms zprávě, na Vámi
nahlášený e-mail či telefonní číslo (při nástupu do autobusu stačí nahlásit kód
jízdenky). V případě obousměrné dopravy platí nahlášený kód jízdenky i pro
cestu zpět z Brna do Prahy. Při jednosměrné cestě zpět
z Chorvatska domů Vám bude k cestě do Prahy zaslána elektronická
jízdenka e-mailem nebo formou sms zprávy, která bude obsahovat kód
jízdenky a čas odjezdu (při nástupu do autobusu stačí nahlásit kód jízdenky). Odjezd
z Prahy do Brna v pátek je s ohledem na časovou návaznost
organizován většinou na 13.00 až 14.30, s příjezdem do Brna 16.00 až 17.00
hod. Odjezd z Brna do Prahy v neděli probíhá dle času příjezdu
autobusu z Chorvatska (od rána přes den). V případě, kdy autobus, kterým
cestujete z Chorvatska, pokračuje až do Prahy, obdržíte informaci od
řidičů a zároveň nebudete potřebovat elektronickou jízdenku.
Ostatní nástupní místa
mimo nástupních a výstupních míst a mimo Prahy mohou být řešena individuálně a
za příplatek podle aktuálních požadavků cestujících a objednatelů a možností
provozovatele dopravy. Svozy a rozvozy k nástupním a výstupním místům hlavní
trasy v ČR budou dle potřeby realizovány autokarem (jedoucím po trase nebo tzv.
svozovým a rozvozovým autokarem), minibusy, osobními vozy či linkovými
autobusy. Svoz i rozvoz může být zahájen či ukončen na místě mimo hlavní trasu,
popřípadě může být realizován z jednotlivých nebo do jednotlivých míst hlavní
trasy v závislosti na technických, organizačních a časových možnostech dopravy.
Rozvozy a svozy v Chorvatsku
od a k autokaru budou v případě potřeby realizovány minibusy či osobními vozy s
ohledem na možnosti a dostupnost dopravy autokarem.
Objednání a úhrada dopravy: Objednávku dopravy
provede objednatel za sebe nebo i za další osoby prostřednictvím objednávkového
formuláře prezentovaného na www.dopravadochorvatska.cz nebo telefonicky.
V případě objednávky prostřednictvím
formuláře potvrdí dopravce objednateli jeho objednávku e-mailem a zašle mu
potřebné informace a pokyny k úhradě, v tomto momentě se objednávka stává oboustranně
závaznou jak pro objednatele, tak pro dopravce, dopravce se zavazuje realizovat
dopravu pro objednatele a objednatel se zavazuje za dopravu dle pokynů dopravce
zaplatit. V případě telefonické objednávky zašle dopravce objednateli informace
k dopravě a pokyny k úhradě prostřednictvím e-mailu nebo v listinné podobě
prostřednictvím České pošty, čímž dopravce objednateli dopravu potvrdí, přičemž
požádá objednatele o potvrzení přijetí informace k dopravě a úhradě a potvrzení
souhlasu se “Všeobecnými podmínkami autobusové dopravy z ČR do Chorvatska a
zpět” prostřednictvím e-mailu nebo v listinné formě prostřednictvím České
pošty, v momentě doručení potvrzení objednatele dopravci se telefonická objednávka
stává oboustranně závaznou jak pro objednatele, tak pro dopravce, dopravce se
zavazuje realizovat dopravu pro objednatele a objednatel se zavazuje za dopravu
dle pokynů dopravce zaplatit. Dopravce si vyhrazuje právo odmítnout realizaci
dopravy pro objednatele, který za dopravu do termínu požadovaného odjezdu nezaplatil.
Ani odmítnutí dopravce realizovat dopravu v tomto případě nezprošťuje
objednatele závazku zaplatit dopravci za objednanou dopravu.
Storno podmínky: V případě storna
ze strany cestujícího, vrací dopravce cestujícímu zaplacenou částku sníženou o
storno poplatek, který se neuplatňuje v případě, že cestující provede
storno dopravy písemně do 30-ti dnů před odjezdem. V případě storna dopravy
ze strany cestujícího, zaplatí cestující dopravci storno poplatek ve výši 50%
z ceny stornované dopravy, pokud bude storno provedeno písemně od 29-ti do
15-ti dnů před realizací dopravy. Při stornu jízdenky 14 dnů a méně před
realizací dopravy činí storno poplatek 100% ceny stornované dopravy. Změna v osobě
cestujícího je možná, v tomto případě provede dopravce změnu cestující osoby
bezplatně. Vyúčtování a vrácení celé či částečné úhrady snížené o storno
poplatek provede dopravce bankovním převodem na bankovní účet klienta.
Přeprava zavazadel. Z důvodu dodržování
povolené provozní hmotnosti autobusů a s ohledem na limitovaný objem
zavazadlových prostorů, je nutné, aby cestující respektovali stanovené limity
pro přepravu zavazadel: 1 kufr nebo 1 sportovní taška nebo 1 batoh bez
kovové konstrukce o hmotnosti do 20 kg do zavazadlového prostoru a 1 malé
příruční zavazadlo do autobusu o hmotnosti do 5 kg na 1 osobu. Cestující
berou v úvahu, že hmotnosti zavazadel mohou být při nástupu ověřeny
příruční váhou a v případě překročení hmotnostních limitů budou nadlimitní
zavazadla doúčtována částkou 500 Kč za zavazadlo nebo mohou být vyloučena z dopravy.
Přeprava zavazadel nad uvedené limity je možná pouze po předchozím
objednání a potvrzení ze strany provozovatele dopravy. Zavazadla musí být
označena štítkem se jménem klienta a místem pobytu. Zavazadla,
která nelze přepravovat: plynové nebo kyslíkové bomby, domácí zvířata a
zavazadla překračující celní limity (kartóny cigaret, piva nebo jiného
alkoholu, zbraně, omamné nebo chemické látky podléhající zvláštním vývozním a
přepravním předpisům, nebezpečně hořlavé nebo explozivní látky).
Všeobecné podmínky
autobusové dopravy z ČR do Chorvatska a zpět byly vydány společností Autobusy
21 s.r.o., IČ 25872273, dne 10.3. 2017
a jsou platné do 1.10. 2017